BRATISLAVA. Do Rady pre reklamu, združenia podporujúceho etickú samoreguláciu v oblasti reklamy na Slovensku, vstúpili dvaja noví členovia. Na výročnom zasadnutí členov RPR, ktoré sa uskutočnilo 26. apríla boli za členov prijatí spoločnosť BILLA Slovensko a Nezávislý inštitút ochrany súkromia.
BILLA je významnou medzinárodnou značkou a na Slovensku je jedným z najvýznamnejších hráčov na retailovom trhu. Byť členom dôležitej organizácie, akou je Rada pre reklamu vnímajú v tejto spoločnosti ako zodpovednú úlohu. Ako uviedla Denisa Pernicová, zastávajúca v súčasnosti pozíciu marketingovej riaditeľky a zároveň hovorkyne spoločnosti "BILLA je významný zadávateľ v oblasti marketingu a reklamy na slovenskom trhu a preto vnímame našu pozíciu mimoriadne zodpovedne. Téma potravín je na Slovenku i v celej Európe čoraz viac skloňovaná. Korektnosť, pravdivosť a transparentnosť informácií považujeme práve v tejto oblasti za kľúčové. Zákazník má právo byť objektívne informovaný a my chceme dohliadať na úroveň a férovosť takejto komunikácie. Cítime spoluzodpovednosť za vývoj a úroveň prostredia marketingovej komunikácie na Slovensku. Preto chceme aj prostredníctvom nášho členstva v Rade pre reklamu aktívne pôsobiť a dohliadať na vývoj reklamnej komunikácie a zachovanie etických princípov."
BILLA Slovensko pôsobí ako súčasť REWE International AG od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov na Slovensku. V súčasnosti ich prevádzkuje 137 a zamestnáva takmer 4 000 pracovníkov. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 m² BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných. Dominantnými medzi vlastnými značkami sú organické produkty Naše bio, domáca Slovenská farma a cenovo výhodný Clever. Rovnako dôležitý je v ponuke podiel čerstvých produktov v oblasti lahôdok, pečiva, ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.
K podpore etických princípov reklamy najmä vo vzťahu k otázkam ochrany súkromia a osobných údajov sa zaviazalo aj občianske združenie Nezávislý inštitút ochrany súkromia. „Členstvo v Rade pre reklamu vnímame ako príležitosť byť aktívni v oblasti marketingu a reklamy z pohľadu ochrany súkromia a osobných údajov. Zaoberať sa touto problematikou, ktorá je aktívnou súčasťou každodenného života ľudí a podnikateľských subjektov, je nanajvýš dôležité a obzvlášť dnes, keď stojíme na prahu legislatívnych zmien, ktoré sa môžu aj zásadne dotknúť marketingových aktivít v praxi. Veríme, že s partnermi sa nám spoločne podarí docieliť, aby marketing a reklama spĺňali tie najvyššie očakávania z pohľadu ochrany súkromia a osobných údajov.”, hovorí Zuzana Valková, výkonná riaditeľka združenia.
„Vstupom oboch subjektov do Rady pre reklamu sa prirodzene otvárajú aj nové oblasti a témy, v ktorých má etická samoregulácia svoj zmysel. Sme preto radi, že sa tieto spoločnosti prihlásili k dodržiavaniu Etického kódexu a veríme, že vzájomnou spoluprácou presadzovanie etických princípov v reklame ešte viac posilníme“ uviedla Miriam Benčíková – Kušnírová, prezidentka RPR.