ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Na čo bol slovenský spotrebiteľ citlivý v roku 2012

V roku 2012 posudzovala Komisia 126 reklám, na ktoré spolu prišlo 314 sťažností – 92% (288) sťažností bolo podaných fyzickými osobami, 6% (18) sťažností podali právnické osoby a v ôsmich prípadoch (2%) podala na základe monitoringu sťažnosť výkonná riaditeľka RPR . Vo vzťahu k predchádzajúcim rokom činnosti Komisie, nemá celkový počet posudzovaných reklám v roku 2012 výrazne stúpajúcu tendenciu.


V nadväznosti na posudzované reklamy vydala Komisia 59 pozitívnych arbitrážnych nálezov, 54 negatívnych arbitrážnych nálezov a v 13 prípadoch nebol vydaný arbitrážny nález. Komisia najčastejšie konštatovala porušenie ustanovení čl. 14 Pravdivosť reklamy a čl. 15 ods. 4 Hodnota produktu, v ktorom sa hovorí, že reklama nesmie použiť žiaden superlatív („najlepší“,  „najlacnejší“, „najrýchlejší“, „najkvalitnejší“ a pod.), bez jednoznačného a hodnoverného preukázania pravdivosti a oprávnenosti takéhoto tvrdenia, ktoré sa viaže na celý produkt.

Z pohľadu produktových skupín Komisia posudzovala najviac reklám na telekomunikačné a finančné služby, výrazné zastúpenie mali aj sťažnosti na reklamy, ktoré komunikovali produkty a služby pre domácnosť. Vo vzťahu k médiám sme v roku 2012 zaznamenali výrazný nárast počtu sťažností na internetovú reklamu, pričom sťažovatelia ani tak nenamietali voči „klasickým“ formám internetovej komunikácie, ale všímali si predovšetkým informácie uverejnené priamo na internetových stránkach zadávateľov.
 

Scroll to Top