Fyzická osoba
Kofola a.s.
Reklamná kampaň
Rada pre reklamu, Šustekova 51, 851 04 Bratislava
Arbitrážny nález
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (ďalej len „Komisia“) ako orgán Rady pre reklamu (ďalej len „Rada“) príslušný podľa článku 5, druhej hlavy I. časti Etického kódexu reklamnej praxe (ďalej len „Kódex“) postupom podľa čl. IV Rokovacieho poriadku Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (ďalej len „Poriadok“) vydáva v súlade s čl. V ods. 1 a 2 Poriadku tento
n á l e z :
Reklamná kampaň: „Objavuj s otvorenými viečkami“
zadávateľa: Kofola a.s.
nie je v rozpore
s ustanoveniami Kódexu.
Rada, ako združenie etickej samoregulácie, zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Snina, voči spotrebiteľskej súťaži „Objavuj s otvorenými viečkami“, zadávateľa: Kofola a.s. a reklamnej kampani, ktorá uvedenú súťaž propaguje. Sťažovateľ uvádza, že súťaž je primárne propagovaná na webovom portáli https://sutaz.kofola.sk/ ako aj prostredníctvom 20-sekundového reklamného spotu, ktorý je verejne dostupný online na YouTube. Sťažovateľ vyjadruje názor, že reklama zavádzajúco láka spotrebiteľov, aby sa zapojili do súťaže, v ktorej údajne môžu vyhrať štyri automobily. Informácia o tom, že účastník súťaže môže potenciálne vyhrať „4x Škodu Kamiq“ (v danom prípade ide o tzv. hlavnú výhru) je uvedená aj v rámci vizuálu stránky, na ktorú odkazuje reklamný spot, ako aj vo vizuále využitom v rámci komunikácie na sociálnych sieťach. Samotný spot neodkazuje na súťažné pravidlá, kde sa uvádza, že hlavnou výhrou sú iba 2 automobily pre slovenskú časť súťaže. Podľa sťažovateľa je zásadný rozdiel, či sa súťaží o 4 alebo iba o 2 automobily (pri polovičnom zmenšení počtu hlavných cien je pravdepodobnosť získania hlavnej výhry o 50% nižšia). Okrem toho sa v pravidlách súťaže, podľa sťažovateľa, uvádzajú ďalšie (v reklame zamlčané) podstatné informácie, ktoré signifikantne znižujú súťažiacim šancu vyhrať hlavnú výhru: „Na účely určenia Výhercov Hlavnej Výhry je Súťaž rozdelená na dve súťažné kolá: Prvé súťažné kolo sa koná od 1. 5. 2024 00:00:00 hod. do 30. 6. 2024 23:59:59 hod.; Druhé súťažné kolo sa koná od 1. 7. 2024 00:00:00 hod. do 31. 8. 2024 23:59:59 hod.“. Sťažovateľ uvádza, že z odpovedí v rámci často kladených otázok, ktoré (i) nie sú súčasťou pravidiel súťaže a zároveň (ii) nie sú pre usporiadateľa a organizátora právne záväzné, sa potenciálny (obozretný) záujemca súťaže môže dočítať, že: propagovaná hlavná výhra (4x Škoda Kamiq) je rozdelená medzi súťažiach v SR a ČR, čo jasne a zrozumiteľne nevyplýva z reklamného spotu. Sťažovateľ namieta aj voči informácii, že zoznam výhercov nebude zverejnený, čím sa súťaž stáva celkom zjavne netransparentnou (takýto postup vyvoláva dojem, že organizátori súťaže môžu jednoducho fingovať výhercov, v dôsledku čoho nemožno vylúčiť hroziace riziko podvodného konania). Sťažovateľ sa domnieva, že usporiadateľ a organizátor minimálne nedostatočne (eventuálne klamlivo) informovali verejnosť o kľúčových podmienkach súťaže a spôsobu získania hlavnej výhry v súťaži. Takýmto netransparentným konaním objektívne mohli negatívne ovplyvniť ekonomické správanie spotrebiteľov (za účelom zvýšenia predaja produktov usporiadateľa: „Kofola“, „Vinea“, „Royal Crown“ a „Targa Florio“), prípadne ich mohli uviesť do omylu. Sťažovateľ poukazuje aj na grafiku uvedenú v rámci sociálnej siete Facebook, z ktorej taktiež nemožno zistiť, že v skutočnosti sa vôbec nesúťaží o štyri automobily. Nehovoriac o tom, že jeden súťažiaci môže maximálne vyhrať jeden automobil (nemôže teda doslovne „získať 4x Škodu Kamiq), čo sa dá zistiť až po podrobnom naštudovaní FAQ a pravidiel: „Každý Súťažiaci môže v celej Súťaži (bez ohľadu na súťažné kolá a súťažné skupiny) získať len jednu Hlavnú Výhru, jednu Vedľajšiu Výhru a jednu Festivalovú Výhru.“. Z týchto dôvodov považuje sťažovateľ reklamný spot na súťaž, vrátane súvisiacich reklám na internete, rôznych sociálnych sieťach, prípadne v iných médiách za v rozpore s čl. 14 ods. 1 Kódexu.
Rade bolo doručené stanovisko zadávateľa reklamy, spoločnosti Kofola a.s., v ktorom zadávateľ o.i. uvádza, že „sám sťažovateľ vo svojom podnete konštatuje, že reklamný spot trvá 20 sekúnd a jeho charakter vníma ako stručný. Nesprávne však uvádza, že by napádaný reklamný spot neodkazoval na pravidlá súťaže. Tak ako je sťažovateľom uvedené, pri prekliknutí na link, ktorý je uvedený v reklamnom spote, je spotrebiteľ automaticky presmerovaný na webovú stránku spotrebiteľskej súťaže https://sutaz.kofola.sk/, kde sa mu zjaví odkaz na pravidlá spotrebiteľskej súťaže, čo sťažovateľ vo svojom podnete opomína. Preto nie je možné súhlasiť s konštatovaním sťažovateľa, že by stručný reklamný spot vôbec neodkazoval na pravidlá súťaže, ktoré sú jasným a transparentným spôsobom zverejnené na webovom portáli usporiadateľa, na ktorý reklamný spot upozorňuje. Je bežnou praxou, že reklamné spoty nemôžu obsiahnuť všetky pravidlá súťaže, a teda obsahujú len základné informácie a odkaz na miesto, kde sa spotrebiteľ môže dozvedieť viac informácií, čo napádaný reklamný spot spĺňa. Spoločnosť Kofola a.s. má za to, že pre priemerného spotrebiteľa je dostatočným spôsobom zverejnená informácia, že detailnejšie podmienky súťaže spotrebiteľ zistí na webovej stránke spotrebiteľskej súťaže. Prezentovaná reklamná komunikácia spoločnosti Kofola a.s. podľa jej názoru nie je zavádzajúca pre priemerného spotrebiteľa. V televíznom spote, ako aj v iných formách komunikácie, je uvedená možnosť súťažiť o štyri automobily a ďalšie výhry, ako sú lístky na festivaly, či letné zážitky. Všetky tieto výhry je možné získať účasťou v súťaži pri splnení podmienok stanovených súťažnými pravidlami, ktoré súťažiaci nájde na stránke https://sutaz.kofola.sk/, na ktorú odkazuje reklamná komunikácia, čo umožňuje každému spotrebiteľovi oboznámiť sa a prečítať si reklamné pravidlá. Keďže súťaž prebieha spoločne na území Slovenskej republiky a Českej republiky, čo je zrejmé zo zverejnených pravidiel spotrebiteľskej súťaže, ktorá definuje ako hlavnú výhru 4x automobil Škoda Kamiq, s ich rozdelením medzi slovenskú a českú časť súťaže, s ohľadom, že ide o reklamný spot nie na produkt, ale na súťaž, nie je možné informáciu prezentovanú v krátkom reklamnom spote považovať za klamlivú, keďže sa v spotrebiteľskej súťaži o danú výhru súťaží a priemernému spotrebiteľovi je jasným a určitým spôsobom zverejnená informácia, kde sa o detailoch súťaže môže dozvedieť viac. Slovenským spotrebiteľom nebráni žiadna objektívna prekážka zúčastniť sa rovnako českej časti súťaže, kde môžu na území Českej republiky nakúpiť český výrobok a registrovať ho na českom súťažnom webe. Slovenské, ani české pravidlá spotrebiteľskej súťaže neobsahujú žiadne obmedzenia pre spotrebiteľa, kvôli ktorým by sa nemohli druhej časti súťaže zúčastniť (obvykle býva obmedzenie pre doručovaciu adresu limitované na územie súťaže). Obe súťažné podmienky vo svojej úvodnej časti deklarujú, že súťaž prebieha spoločne na území oboch krajín, pričom v podmienkach súťaže je transparentne deklarované, aké výhry a v akom počte sú vyčlenené pre tú, ktorú krajinu. Túto informáciu je možné nájsť aj na súťažnom webe v sekcii FAQ, hneď v druhej otázke, pričom táto sekcia je ľahko dostupná z hornej lišty súťažného webu a je preto zavádzajúce tvrdenie sťažovateľa, že by bolo zložité sa k tejto časti preklikávať. Je teda potrebné zdôrazniť, že súťaž je určená pre Českú republiku a Slovenskú republiku, pričom celkový balík výhier sa delí medzi žrebovanie v českej a slovenskej časti súťaže. Pravidlá súťaže nestanovujú obmedzenie, týkajúce sa toho, kto sa môže registrovať a súťažiť v českej alebo slovenskej časti súťaže. Každý spotrebiteľ sa môže slobodne registrovať a súťažiť v oboch častiach súťaže na stránkach https://sutaz.kofola.sk/ a kofola.cz/soutez. Preto je jeho šanca na získanie automobilu rovnako vysoká, ako je uvedené v komunikácii. Kofola a.s. sa zároveň nestotožňuje s nesprávnym názorom sťažovateľa ohľadom absencie informácie o súťažných kolách, informácia sa nachádza v súťažných pravidlách a tento spôsob súťaženia podľa štatistického výpočtu práve zvyšuje pravdepodobnosť výhry, preto je táto varianta ešte priaznivejšia pre spotrebiteľa. Spoločnosť Kofola a.s. sa nestotožňuje s nesprávnym konštatovaním sťažovateľa, že by nedostatočne informovala verejnosť o kľúčových podmienkach súťaže a spôsobe získania hlavnej výhry v súťaži. Z reklamného spotu vyplýva možnosť výhry Škoda Kamiq, pričom je jasne a určito v ňom uvedené, že detailnejšie podmienky súťaže (vrátane podmienok výhry) nájde spotrebiteľ na webovej stránke spotrebiteľskej súťaže. Preto nie je možné súhlasiť s názorom sťažovateľa, žeby reklamný spot na súťaž, vrátane súvisiacich pravidiel bol v rozpore s čl. 14 ods. 1 Kódexu, keďže reklamný spot v ďalšom poukazuje na skutočnosť, že podrobnosti si spotrebiteľ jednoducho dohľadá na webovej stránke súťaže a podľa obsahu pravidiel spotrebiteľskej súťaže, za podmienok v nej uvedených, sa súťaží o Škodu Kamiq 4x. Okrajovo sťažovateľ vytýka usporiadateľovi súťaže, že zoznam výhercov nebude zverejnený, čím sa podľa názoru sťažovateľa súťaž stáva zjavne netransparentnou a v ďalšom sťažovateľ rozvíja vlastnú hypotézu domnelého nekalého konania organizátora súťaže, čo spoločnosť Kofola a.s. zásadne odmieta. V súvislosti s organizáciou spotrebiteľských súťaží usporiadateľ ev. organizátor súťaže musí brať na zreteľ aj právnu úpravu ochrany osobných údajov, a teda musí riešiť i problematiku určenia správneho právneho základu pre spracovanie osobných údajov v súvislosti so spotrebiteľskou súťažou, kde je možné ustáliť, že právnym základom pre spracovanie osobných údajov v súvislosti s účasťou v súťaži, vyhodnotením súťaže a odovzdaním výhry, je plnenie zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (všeobecné nariadenie o ochrane údajov – „GDPR“). Ďalšou spracovateľskou operáciou v súvislosti s osobnými údajmi je zverejnenie výhercov, z pohľadu spotrebiteľskej súťaže, a preto nie je možné vyššie uvedený právny základ použiť na odôvodnenie zverejnenia výhercov súťaže. Aj Európsky výbor pre ochranu osobných údajov vo svojom usmernení (Usmernenie č. 2/2019) potvrdzuje, že právnym základom, ktorým je plnenie zmluvy, možno pokryť len nevyhnutné spracovateľské operácie a nie všetko, čo je napísané v zmluvných podmienkach, je nevyhnutné. S poukazom na uvedené preto nie je možné súhlasiť so sťažovateľom, žeby z dôvodu nezverejnenia výhercov súťaž bola zjavne netransparentnou, najmä, ak pravidlá spotrebiteľskej súťaže v článku 4.2 detailne popisujú spôsob určenia výhercov a v článku 4.3 vyhotovenie a distribúciu záznamu výhercu výhry, a to spôsobom, ktorým je usporiadateľ kedykoľvek schopný preukázať priebeh losovania, o ktorom vyhotovuje písomný protokol.“
Popis reklamy:
Spot (dostupný aj na YouTube):
Spot zobrazuje partiu mladých ľudí, ktorí prichádzajú k vozidlu Škoda Kamiq. Nasleduje detailný záber na otvorenie plechovky nápoja a pohľad na kód, ktorý sa nachádza na viečku nápoja. Nasleduje záber na plechovky s nápojmi, ktoré obsahujú súťažný kód. V poslednom zábere je zobrazená hlavná výhra – automobil Škoda Kamiq a text v znení: „4x Škoda Kamiq alebo kopec letných zážitkov. Zisti viac na kofola.sk/sutaz“. Počas obrazovej zložky reklamy je prítomný voice-over v znení: „Toto leto objavuj s otvorenými viečkami. Otváraj viečka Kofoly, Viney, Royal Crown a Targa Florio a vyhraj 4x Škoda Kamiq alebo kopec zážitkov na kofola sk lomka súťaž.“. Pod spotom sa nachádza text v znení: „Kódy pod viečkami Kofoly, Viney, Royal Crown a Targa Florio teraz vyhrávajú! Získaj 4x Škoda Kamiq alebo kopec zážitkov. https://sutaz.kofola.sk/“
Web stránka k súťaži:
Na hlavnej stránke k súťaži je v jej vrchnej časti uvedená grafika, kde na pozadí hornatej krajiny je zobrazený pár sediaci na lanovom moste. Súčasťou je vyobrazenie automobilu Škoda Kamiq a informácia v znení: „4xŠkoda Kamiq“ spolu s headlinom v znení: „Objavuj s otvorenými viečkami“. Vo vrchnej časti stránky je lišta s interaktívnymi odkazmi Ako súťažiť“; „Výhry“; „Súťažné výrobky“; „FAQ“ a „Prihlásenie“, po kliknutí na ktoré je užívateľ nasmerovaný k podrobnejším informáciám v rámci jednotlivých sekcií.
V časti „Ako súťažiť“ je popísaný mechanizmus súťaže, vrátane odkazu na úplné pravidlá súťaže. V časti „Výhry“ sú podrobne popísané možné výhry v súťaži, vrátane hlavnej výhry – „4x Škoda Kamiq“.
Stránka obsahuje odkaz aj na FAQ – najčastejšie kladené otázky, kde je o.i. uvedené nasledovné:
„2. Prebieha súťaž v českej aj Slovenskej republike? Áno, súťaž prebieha na území Českej a Slovenskej republiky. V každej republike vyžrebujeme 2 výhercov automobilu Škoda Kamiq, 9 výhercov darčekového poukazu Amazing Places v hodnote 5 000 Kč (približne 200 €) a 9 výhercov setu fotoaparátu Instax Mini EVO Brown a 85 výhercov dvoch vstupeniek na festival.“
„5. Aké sú výhry v súťaži? Výhrami v súťaži pre Slovenskú republiku sú: 2× automobil Škoda Kamiq, 9× darčekový poukaz Amazing Places v hodnote 5 000 Kč (približne 200 €) a 9× set Instax Mini EVO Brown a 85× dve vstupenky na festival.“
„12. Koľko výhier môžem v súťaži získať? Každý súťažiaci môže v súťaži získať maximálne 1× výhru automobil Škoda Kamiq a 1× darčekový poukaz od Amazing Places v hodnote 5 000 Kč (približne 200 €) alebo set Instax Mini EVO Brown a 1× vstupenky na festival.“
Vizuál na Facebooku:
Príspevok na Facebooku obsahuje vizuál, na ktorom sú zobrazení mladí ľudia, v rukách majú súťažné výrobky. V spodnej časti je vyobrazená hlavná výhra – automobil Škoda Kamiq a súťažné výrobky. V rámci vizuálu je text v znení: „Objavuj s otvorenými viečkami; súťaž; 4x Škoda Kamiq alebo kopu zážitkov a vecných cien“. Súčasťou príspevku je text v znení: „Otváraj viečka a vyhraj. Kódy pod viečkami Kofoly, Viney Royal Crown a Targa Florio teraz vyhrávajú! Stačí zadať kód z viečka plechovky na sutaz.kofola.sk. Získaj 4x Škoda Kamiq alebo kopec zážitkov. #kofola #kedjumilujesniejecoroesit #sutaz Škoda“ V spodnej časti je odkaz na „Viac informácií“, po kliknutí na ktorý je užívateľ presmerovaný na stránku k súťaži.
Názor Komisie:
Komisia preskúmala sťažnosť a dôkazový materiál a na základe skutočností, ktoré sú jej známe a z dostupných informácií dospela k týmto záverom:
Kódex kladie pomerne obsiahle požiadavky na reklamu, ktorej súčasť tvorí spotrebiteľská súťaž (čl. 53 Kódexu). V predmetnom prípade niet predovšetkým pochybnosť, že sťažovateľom napádaná reklamná komunikácia je kampaňou, cieľom ktorej je propagácia spotrebiteľskej súťaže „Objavuj s otvorenými viečkami“. Predmetná reklamná kampaň pozostáva z viacerých komunikačných kanálov, vrátane spotu, príspevku na sociálnej sieti a samostatnej webovej stránky ku kampani. Vo vzťahu k špecifickým pravidlám, ktoré upravujú podmienky pre reklamu súčasťou ktorej je spotrebiteľská súťaž, Komisia je toho názoru, že tieto porušené neboli. Reklamná kampaň nesľubuje, že účasť v spotrebiteľskej súťaži zaručene prinesie spotrebiteľovi šťastie, prípadne, že v rámci súťaže bude odmenený každý účastník a rovnako tak neuvádza, že neúčasť v spotrebiteľskej súťaži prinesie nešťastie. Pravidlá súťaže sú primerane zverejnené a dostupné na samostatnej webovej stránke k súťaži; vo forme skrátenej verzie a popisu mechanizmu súťaže ako aj jasným a viditeľným odkazom na ich úplné znenie a z ich formulácie ako aj celkového znenia je zjavné aký je mechanizmus spotrebiteľskej súťaže, kto súťaž vyhlasuje, kto sa na nej podieľa ako aj to, za akých podmienok je možné sa súťaže zúčastniť, či akú cenu a pri splnení akých podmienok možno v spotrebiteľskej súťaži získať. Je pravdou, že samotný spot, prípadne príspevok na Facebooku neobsahujú podrobné informácie o pravidlách súťaže, avšak ich súčasťou je priamo odkaz na predmetnú webovú stránku, ktorá pomerne vyčerpávajúco a podrobne informuje spotrebiteľov o vyššie uvedených parametroch spotrebiteľskej súťaže a v tomto smere má Komisia za to, že zadávateľ v rámci jednotlivých nosičov kampane venoval komunikácii vyššie uvedeného dostatočnú pozornosť.
Vo vzťahu k námietkam sťažovateľa ohľadom možnej klamlivosti reklamy v súvislosti komunikáciou kľúčových podmienok súťaže a spôsobu získania hlavnej výhry v súťaži (čl. 14 ods. 1 Kódexu), Komisia sa s týmito nestotožnila a pri posudzovaní vychádzala z viacerých skutočností. V rámci jednotlivých nosičov zadávateľ vyzdvihuje hlavnú cenu súťaže, ktorú uvádza primárne vo formáte „4xŠkoda Kamiq“ ako možnosť súťažiť o štyri automobily. Uvedenie hlavnej výhry v takejto podobe Komisia nepovažuje za klamlivé, či zavádzajúce. Ako je uvedené v rámci webovej stránky k súťaži, na ktorú jednotlivé komunikačné nosiče zreteľne a zrozumiteľne odkazujú, ako aj v samotných pravidlách súťaže, ktoré sú v podrobnom znení dostupné na predmetnej webovej stránke, súťaž prebieha na území Českej aj Slovenskej republiky, pričom v každej z uvedených krajín zadávateľ vyžrebuje dvoch výhercov. Zároveň pravidlá súťaže nestanovujú obmedzenia týkajúce sa toho, kto sa môže registrovať a súťažiť v českej alebo slovenskej časti súťaže, resp. každý spotrebiteľ sa môže slobodne registrovať a súťažiť v oboch častiach súťaže a zapojiť sa teda do súťaže, v ktorej sa dokopy hrá o 4 automobily Škoda Kamiq. Komisia sa preto nedomnieva, že uvedená reklama uvádza priemerného spotrebiteľa do omylu alebo podstatne narušuje či je spôsobilá podstatne narušiť ekonomické správanie priemerného spotrebiteľa vo vzťahu k produktu spôsobom, ktorý mu bráni urobiť kvalifikované rozhodnutie. Ak aj má súťaž obmedzenia (napríklad, že „každý súťažiaci môže v súťaži získať maximálne 1× výhru automobil Škoda Kamiq a 1× darčekový poukaz od Amazing Places v hodnote 5 000 Kč (približne 200 €) alebo set Instax Mini EVO Brown a 1× vstupenky na festival“), tieto sú transparentne a zrozumiteľne uvedené na predmetnej webovej stránke k súťaži alebo v jej pravidlách, ktoré sú na stránke dostupné. Komisia si preto nemyslí, že reklama sprostredkúva nejasným, nezrozumiteľným, viacvýznamovým alebo nevhodným spôsobom informácie podstatné pre priemerného spotrebiteľa na to, aby urobil kvalifikované rozhodnutie, alebo využíva inú klamlivú obchodnú praktiku a rovnako tak sa nedomnieva, že reklama uvádza priemerného spotrebiteľa do omylu. Naopak, v rámci jednotlivých nosičov kampane zadávateľ sprostredkúva informácie o pravidlách a podmienkach súťaže, jej mechanizme (vrátane skutočnosti, o tom, že žrebovanie bude prebiehať v dvoch kolách) ako aj výhrach transparentne, jasne a zrozumiteľne.
Komisia nepovažuje za opodstatnenú ani námietku, ohľadom nezverejnenia zoznamu výhercov, kedy sťažovateľ vyjadruje názor, že uvedená skutočnosť vyvoláva dojem, že organizátori súťaže môžu fingovať výhercov. V predmetnom prípade sa Komisia stotožňuje s argumentáciou zadávateľa, že tento postup je súladný s pravidlami ochrany osobných údajov. Navyše spotrebitelia sú o tejto skutočnosti informovaní, pričom zadávateľ v rámci mechanizmu zabezpečil dostatočné opatrenia, ktoré naopak preukazujú transparentnosť losovania víťazov.
Na základe vyššie uvedeného Komisia na svojom zasadnutí, ktoré sa uskutočnilo dňa 27.06.2024 hlasovaním rozhodla, že reklamná kampaň: „Objavuj s otvorenými viečkami“, zadávateľa: Kofola a.s. nie je v rozpore s Kódexom a sťažnosť sťažovateľa nie je opodstatnená.
Poučenie:
Zadávateľ reklamy alebo sťažovateľ môžu požiadať Radu o preskúmanie nálezu v lehote do troch pracovných dní od odoslania nálezu, len ak zaplatia poplatok a
a) vyšli najavo nové skutočnosti alebo dôkazy, ktoré mohli mať podstatný vplyv na posúdenie reklamy a nemohli sa v konaní uplatniť bez zavinenia osoby, ktorá o preskúmanie žiada,
b) namieta sa porušenie Poriadku alebo
c) namieta sa neoznámenie konfliktu záujmov niektorého člena Komisie.
Poplatok spojený s preskúmaním nálezu vo výške 30 EUR pre fyzickú osobu alebo 300 EUR pre právnickú osobu je potrebné uhradiť na č. účtu Rady: IBAN SK15 1100 0000 0026 2210 7629. Variabilný symbol: číslo sťažnosti uvedené v záhlaví tohto nálezu.
V Bratislave, dňa 9.7.2024
Mária Tóthová Šimčáková v.r.
predsedníčka Komisie