Arbitrážna komisia (Komisia) je etickým orgánom Rady, ktorý je výlučne oprávnený vydávať nálezy a atesty, ako aj interpretovať Kódex. Komisia sa skladá najmenej zo siedmich (7) členov, reprezentujúcich spravidla zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, šíriteľov reklamy, spotrebiteľov a odbornú verejnosť z oblasti práva a marketingovej komunikácie.
Spôsob hlasovania a prijímania rozhodnutí, ako aj ďalšie procesné otázky rokovania Komisie upravuje Rokovací poriadok.
Členovia
- Mária Tóthová Šimčáková – predsedníčka AK RPR (psychologička a pedagogička)
- Slavomíra Salajová – podpredsedníčka AK RPR (právnička)
- Andrea Cocherová – viceprezidentka RPR (zadávatelia)
- Pavol Cvik (advokát)
- Martin Drobný (IT sektor)
- Róbert Slovák (reklamné agentúry)
- Marcel Lukačka (digitálny marketing)
- Radoslav Kutaš (právnik, spoluautor Kódexu)
- Maru Mitlíková (reklamné agentúry, digitálna reklama)
- Vladimír Paštinský (sociálne siete, influencer marketing a on-line reklama)
- Braňo Macko (on-line reklama a content marketing)
- Marek Mikle (finančný marketing)