ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Arbitrážna komisia s novou členkou a členmi

Valné zhromaždenie Rady pre reklamu na svojom ostatnom zasadnutí rozhodovalo o zložení Arbitrážnej komisie, ktorá posudzuje sťažnosti na reklamu a rozhoduje v otázkach reklamnej etiky. Okrem doterajších odborníkov a odborníčok Komisiu doplnili Alena Kľúčiková, Martyn Željko Sampor a Peter Štarchoň. Nové zloženie komisie reflektuje zásadné hodnoty, na ktorých Rada pre reklamu dlhodobo stavia – odbornosť, rôznorodosť a nezávislosť. Členmi komisie sú renomovaní odborníci z rôznych oblastí, vrátane marketingu, médií, práva, akademického prostredia či psychológie. Tento široký záber profesijných skúseností a pohľadov zaručuje nestranné a komplexné posúdenie každej podanej sťažnosti.

Alena Kľúčiková získala svoje bohaté skúsenosti s marketingovou komunikáciou na viacerých pozíciách. V rokoch 2004-2012 pôsobila na pozícii Brand Marketing Manažér pre skupinu OTC | Bayer | Slovakia, kde zodpovedala za značky ako Aspirin, Aspirin C, Canesten, Canesten Gyn, Talcid, Bepanthen či Neo-angin. Dlhoročné skúsenosti z oblasti marketingu a PR v rámci finančného sektora vychádzajú z jej pôsobenia na viacerých riadiacich pozíciách v spoločnostiach Poštová banka, či Unicredit Bank, v ktorých zastávala pozíciu riaditeľky marketingu, PR a internej komunikácie. Od roku 2018 je marketingovou riaditeľkou spoločnosti Fortuna.


„Je pre mňa veľkou cťou byť súčasťou Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu na Slovensku. Vážim si dôveru, ktorú mi prejavilo Valné zhromaždenie, a túto úlohu vnímam ako príležitosť aktívne prispieť k odbornému a etickému posudzovaniu reklamy. V čase informačného pretlaku považujem rozhodovanie o etickosti reklamy za kľúčové – nielen pre dôveru verejnosti, ale aj pre podporu férového podnikateľského prostredia. Verím, že spoločným úsilím môžeme prispieť k posilňovaniu etických štandardov v reklame na Slovensku“, povedala k svojmu zvoleniu A. Kľúčiková.

Željko Martyn Sampor sa viac ako 25 rokov venuje medzinárodnému a európskemu právu v oblasti mediálnej regulácie. Pôsobil ako mediálny výskumný analytik pre Univerzitný Inštitút vo Florencii, člen expertnej pracovnej skupiny pre média Rady EÚ aj člen Kontaktného výboru pre média Európskej komisie. Je členom Riadiaceho výboru pre média a informačnú spoločnosť Rady Európy. Pôsobil tiež ako vysokoškolský pedagóg a konzultant pre oblasť kreatívneho priemyslu. Bol súčasťou tímu revízie Etického kódexu reklamnej praxe.

„Ďakujem za dôveru členom RPR, verím, že moje skúsenosti v tvorbe štandardov v medzinárodných orgánoch nájdu uplatnenie aj v praxi Komisie, najmä v témach nových trendov reklamnej komunikácie a využívania umelej inteligencie v reklame, ktorá sa postupne stáva prirodzenou súčasťou marketingu. Teším sa na spoluprácu.“, uviedol M. Sampor.

Prof. Mgr. Peter Štarchoň, PhD. pôsobí ako dekan Fakulty managementu Univerzity Komenského v Bratislave. V rámci pedagogickej činnosti sa snaží o presadzovanie interaktívnych foriem vzdelávania a o koncepčné prepojenie teórie so súčasnou praxou a najnovšími trendmi, aktívne organizuje workshopy a prednášky s odborníkmi z praxe, či so zástupcami vybraných inštitúcií. Venuje sa problematike nových trendov v marketingu s dôrazom na oblasť bankového marketingu, využívania sociálnych sietí a nových informačných a komunikačných technológií v marketingu a v marketingovej komunikácii, ako aj vybraným aspektom medzinárodného marketingu vo vzťahu k značke a spotrebiteľskému správaniu. Je členom České marketingové společnosti, Eurasia Business and Economics Society, člen Redakčnej rady vedeckých časopisov Holistic Marketing, Management, Romanian Distribution Committee Magazine a Auspicia.

K svojmu pôsobeniu v Komisii, P. Štarchoň uviedol: “Nominácia do Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu bola pre mňa poctou, stať sa jej členom pre mňa zároveň predstavuje záväzok. Prijímam s rešpektom zodpovednosť, ktorá mi vyplýva z tejto pozície. Nie je to len o uznaní môjho dlhoročného pôsobenia v oblasti marketingu a vzdelávania, tento záväzok vyjadruje aj môj prístup k sile marketingu, marketingovej komunikácie a reklamy ako manažérskeho nástroja, ktorý má byť transparentný, férový i spoločensky zodpovedný. Vážim si možnosť prispievať k posilňovaniu dôvery verejnosti v marketingovú komunikáciu a k formovaniu zdravého marketingového prostredia i v kontexte jeho etickej samoregulácie.”

Arbitrážna komisia aktuálne pracuje v tomto zložení:
Mária Tóthová Šimčáková – predsedníčka AK RPR (detská psychologička), Slavomíra Salajová – podpredsedníčka AK RPR (právnička), Pavol Cvik (advokát), Martin Drobný (IT sektor), Róbert Slovák (reklamné agentúry), Marcel Lukačka (direct marketing), Radoslav Kutaš (právnik, spoluautor Kódexu), Maru Mitlíková (reklamné agentúry, digitálna reklama), Vladimír Paštinský (sociálne siete, influencer marketing a on-line reklama), Željko Martyn Sampor (európske a medzinárodné právo, mediálna regulácia), Helena Windisch (marketing, PR, CSR), Vladimíra Jurišová (marketingová komunikácia, branding), Alena Kľúčiková (marketingová komunikácia, finančný sektor), Peter Štarchoň (bankový marketing, nové informačné a komunikačné technológie v marketingu).

Scroll to Top