

V nadväznosti na posudzované reklamy vydala Komisia 28 pozitívnych arbitrážnych nálezov, 74 negatívnych arbitrážnych nálezov a v 19 prípadoch nebol vydaný arbitrážny nález. Komisia najčastejšie konštatovala porušenie ustanovení čl. 14 Pravdivosť reklamy, kedy zadávateľ nevenoval dostatočnú pozornosť komunikácii podmienkam ponuky na základe čoho mohol byť spotrebiteľ uvedený do omylu. Komisia taktiež konštatovala vo viacerých prípadoch porušenie ustanovení súvisiacich so slušnosťou a spoločenskou zodpovednosťou v reklame.
Z pohľadu produktových skupín Komisia posudzovala najviac reklám na telekomunikačné a finančné služby, výrazné zastúpenie mali aj sťažnosti na reklamy, ktoré komunikovali potraviny a nealko nápoje, či výživové doplnky. Vo vzťahu k médiám sme v roku 2013 zaznamenali výrazný nárast počtu sťažností na internetovú reklamu, pričom sťažovatelia ani tak nenamietali voči „klasickým“ formám internetovej komunikácie, ale všímali si predovšetkým informácie uverejnené priamo na internetových stránkach zadávateľov.
Najviac sťažností, až 45, obdržal sekretariát na reklamu, ktorá propagovala podujatie Kremnické gagy. Sťažovatelia reklame vytýkali, že vizuál uráža náboženské cítenie spotrebiteľov a degraduje kresťanské symboly. Sťažnosti neboli opodstatnené a Komisia rozhodla, že reklamná kampaň neporušuje Kódex.