Logo AIM, zadávateľ: Asociácia internetových médií.
Sťažnosť fyzickej osoby sa týkala loga Asociácie internetových médií, ktoré je podľa sťažovateľa údajne identické s logom medzinárodnej sieti predajní Target.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a logo Asociácie internetových médií nie je v rozpore s Etickým kódexom.
Logo AIM je riadne registrované na Úrade priemyselného vlastníctva SR ako kombinovaná ochranná známka. Použitie grafického znaku cieľa, ktorý je súčasťou loga spoločnosti Target Corporation, je posudzované komplexne. Vzhľadom na to, že spoločný grafický prvok predmetných označení je bežne využívaný mnohými subjektami, nemožno mu prisudzovať rozlišovaciu spôsobilosť. Dôležitý je slovný prvok – „aim Asociácia internetových médií“ – ktorá v tomto prípade zabezpečuje bezproblémovú odlíšiteľnosť.
Reklama na kľúčenku Ferrari, zadávateľ: SHELL Slovakia, s.r.o.
Sťažnosť fyzickej osoby sa týkala rozhlasového spotu spoločnosti SHELL Slovakia, s.r.o., v ktorom sa hovorí o získaní Ferari kľúčenky len za 39 Sk pri natankovaní 20 l benzínu. Podľa sťažovateľa v spote nie je spomenutá podmienka kúpy určitého typu benzínu, na základe čoho získava nárok na kľúčenku.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a rozhlasový spot spoločnosti SHELL Slovakia, s.r.o. nie je v rozpore s Etickým kódexom.
V rozhlasovom spote sú obsiahnuté všetky informácie zrozumiteľne, podmienky natankovania 20 l niektorého z palív Shell V-power sú uvedené celkom jasne.
Reklamný leták Veselú Veľkú noc, zadávateľ: záložňa Index
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka reklamného letáku záložne Index, na ktorom je vyobrazená nahá žena, ktorej zobrazenie vôbec nesúvisí s ponúkaným produktom. Na letáku je odkaz na webovú stránku s fotkami aktov, a keďže je leták distribuovaný direct marketingom, je prístupný aj deťom.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetný reklamný leták Veselú Veľkú noc spoločnosti záložňa Index je v rozpore s ustanovením bodu 1.3.časti II Etického kódexu.
Použitie ženského aktu navyše s odkazom na stránku s aktami nie je relevantné s ponúkaným produktom. Zobrazenie ženy nie je v tomto prípade ani v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy.
Printová reklama na Životné poistenie Dynamik alebo Slnečnica, zadávateľ: Česká poisťovňa – Slovensko, a.s.
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka zobrazenia slovenskej meny, ktoré je podľa sťažovateľa znevažujúce.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a printová reklama na Životné poistenie Dynamik alebo Slnečnica spoločnosti Česká poisťovňa – Slovensko, a.s. nie je v rozpore s Etickým kódexom.
Bankovka je zobrazená jasne hyperbolicky, nepôsobí znevažujúco alebo hanlivo.
Akcia leteniek od 499,- Sk vrátane poplatkov, zadávateľ: Sky Europe Airlines, a.s.
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka akcie na letenky od 499,- VRÁTANE POPLATKOV – let Bratislava – Catania. Po výbere letu sa sťažovateľovi započítali aj letiskové poplatky, ktoré v ponuke uvedené neboli.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a predmetná kampaň Akcia leteniek od 499,- Sk vrátane poplatkov spoločnosti SKY EUROPE nie je v rozpore s Etickým kódexom.
V rámci kampane bolo jasne komunikované, že propagovaná akcia sa vzťahuje iba na vybrané lety, súčasťou kampane bol výpočet destinácií, na ktoré sa akcia vzťahovala a medzi nimi sa uvedená destinácia nenachádzala.
Bilboard bytový komplex Rezidencia Kaskády, zadávateľ: OTYK spol, s.r.o.
Bilboard bytový komplex Rustica, zadávateľ: AREA RK s.r.o.
Sťažnosť fyzickej osoby na bilboard bytový komplex Kaskády a druhej fyzickej osoby na bilboard bytový komplex Rustica sa týkali zobrazenia bytových objektov, ktoré je podľa sťažovateľov v oboch prípadoch zavádzajúce a koncipované tak, aby zneužívalo dôveru spotrebiteľov.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že obe sťažnosti nie sú opodstatnené a oba bilboardy na bytové komplexy zadávateľov OTYK spol, s.r.o. a AREA RK s.r.o. nie sú v rozpore s Etickým kódexom.
Predmetné bilboardy prezentujú predstavy autorov o danom priestore a sú návestím prípadných klientov pre ďalšie rozhodujúce komunikačné kanály. V oboch prípadoch sú zrozumiteľné odkazy na webovské stránky, na ktorých sú podrobné informácie o lokalite a plánovanej podobe objektov.
Teelvízny spot na očkovanie proti pneumokoku, zadávateľ: Wyeth Whitehall Export Ges.m.b.H. org. zložka
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka televíznej reklamnej kampane na očkovanie proti pneumokoku. Sťažovateľ sa domnieva, že je v nej prítomná obrovská dávka strachu a vnútenie použitia očkovacieho séra pod hrozbou smrti dieťaťa.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetný televízny spot na očkovanie proti pneumokou spoločnosti Wyeth Whitehall Export Ges.m.b.H. org. zložka je v rozpore s ustanovením bodu 3.1.10.časti IV Etického kódexu.
Závažnosť možných následkov uvedeného ochorenie bolo v reklame spracované neprimeraným spôsobom, ktorý môže vyvolávať asociácie pocitu strachu až citového vydierania. V televíznej reklame bolo zneužité dieťa, keďže bolo zobrazené, ako sa matke stratí pred očami.
Televízna reklamná kampaň „Fibernet“, zadávateľ: Orange Slovensko, a.s.
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka televíznej reklamnej kampane „ Fibernet“ spoločnosti Orange Slovensko, a.s., v ktorej nie sú podľa sťažovateľa komunikované podmienky jasne, chýba v nej objektívne kritérium, podľa ktorého sa určujú ponúkané služby.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a predmetná reklamný kampaň „Fibernet“ spoločnosti Orange Slovensko a.s. nie je v rozpore s Etickým kódexom.
V prípade televíznej reklamnej kampane „Fibernet“ sú uvedené informácie o ponuke jasne a zrozumiteĺne, technické a zmluvné parametre sú komunikované jednoznačne v ďalších komunikačných kanáloch.
TV spot na službu 4G internet, zadávateľ: Slovak Telekom, a.s.
Sťažnosti dvoch fyzických osôb sa týkajú televízneho spotu na službu 4G internet, v ktorej je podľa sťažovateľa zavádzajúce tvrdenie o úplnom pokrytí územia touto službou.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosti nie sú opodstatnené a predmetný televízny reklamný spot na službu 4G internet spoločnosti Slovak Telekom, a.s. nie je v rozpore s Etickým kódexom.
V predmetnom televíznom spote je jednoznačne uvedená informácia, že služba je prístupná „vo viac ako 399 obciach na Slovensku“ a neobsahuje tvrdenie o absolútnej dostupnosti.
TV spot na službu 4G internet, zadávateľ: Slovak Telekom, a.s.
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka reklamy na produkt s názvom 4G internet. Podľa sťažovateľa produkt s názvom 4G neexistuje a tak je používanie tohto názvu zavádzajúce a klamlivé.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a použitie termínu 4G internet v reklamách spoločnosti Slovak Telekom a.s. nie je v rozpore s Etickým kódexom.
Ide o produktový názov služby, označenie má zadávateľ registrované na Úrade priemyselného vlastníctva SR a označenie 4G internet nie je používané v kontexte s akoukoľvek technológiou.