Tlačová správa z 3. zasadnutia AK RPR
Počet sťažností
fyzické osoby: 9
sekretariát postúpil AK 4 sťažnosti
/5 sťažností – 3 sťažnosti na kampane, ktoré sa už posudzovali v minulosti,
2 sťažnosti sa netýkali reklamy ako takej/
4 sťažnosti na AK –
Telefónni operátori: 1
Služby – 2
Audiotext – 1
3. zasadnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu /27.3. 2008/
BRATISLAVA, 27. 3. 2008 sa konalo 3. tohtoročné zasadnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu / ďalej len AK RPR/. AK RPR ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy posudzovala 4 sťažnosti na reklamu, či nedošlo k porušeniu Etických zásad reklamnej praxe platnými na území Slovenskej republiky / ďalej len Kódex/. AK RPR na svojom zasadnutí prijala nasledovné rozhodnutia:
Akciová ponuka Chello platinum za 666 Sk s DPH mesačne, zadávateľ UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o.
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka akciovej ponuky Chello platinum za 666 Sk s DPH mesačne. Sťažovateľ až pri rozhovore s predajcom zistil, že ponuka sa týkala len miest mimo Bratislavy, čo nebolo uvedené na internetovej stránke spoločnosti a podľa sťažovateľa je táto reklama zavádzajúca
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a akciová ponuka Chello platinum za 666 Sk s DPH mesačne spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o. nie je v rozpore s Kódexom.
Ponuka Chello platinum za 666 Sk s DPH mesačne spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o. nebola územne obmedzená a bola komunikovaná v intenciách Etického kódexu; v reklame bolo uvedené, že ide o limitovanú edíciu ( týkala sa prvých 3000 zákazníkov) a v podmienkach bol uvedený odkaz na infolinku a Zákaznícke stredisko, kde sa zákazník môže dozvedieť viac informácií týkajúcich sa aj pokrytia danej služby.
Billboardy na Magio v Žiline, zadávateľ:Slovak Telecom,a.s. .
Sťažnosť fyzickej osoby sa týka billboardov spoločnosti Slovak Telekom ,a.s. na Magio v Žiline, na ktorých je tvrdenie „ Už v celej Žiline!“ Podľa sťažovateľa je toto tvrdenie zavádajúce, keďže sťažovateľ dostal informáciu, že v jeho prípade nie je možné danú službu zaviesť z technických dôvodov.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetný billboard na službu Magio v Žiline spoločnosti Slovak Telecom,a.s. je v rozpore s ustanovením bodu a 4.4. a časti II kódexu.
Tvrdenie, uvedené na billboarde „ Už v celej Žiline!“ má zavádzajúci charakter, keďže budí jednoznačný dojem o absolútnej dostupnosti danej služby na celom území mesta Žilina. Takéto tvrdenie mohlo zaviesť spotrebiteľov.
.