Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (Komisia) je nezávislý orgán, ktorý posudzuje v mene Rady pre reklamu rozpor s Etickým kódexom reklamnej praxe vrátane jeho Opčného protokolu sťažnosti na reklamu, podnety postúpené Radou pre mediálne služby na preverenie Rade ako samoregulačnému orgánu, ak sa podnet na preverenie týka poskytovateľa obsahových služieb, ktorý sa zaviazal dodržiavať Kódex presadzovaný samoregulačným orgánom podľa zákona č. 264/2022 Z. z. o mediálnych službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o mediálnych službách) alebo iné podnety na prešetrenie konkrétnej reklamy (ďalej len „sťažnosť“) .
Komisiu tvorí minimálne sedem členov, ktorých volí Valné zhromaždenie Rady na základe návrhov Prezídia. Prezídium navrhuje členov Komisie na princípe rôznorodosti najmä z oblastí reklamy a marketingu, práva, obchodu a predaja tovarov a služieb, médií, psychológie, či sociológie. Aktuálne Komisia pozostáva zo 14 odborníkov a odborníčok, zvolených Valným zhromaždením 13. mája 2025 na funkčné obdobie troch rokov.
Spôsob hlasovania a prijímania rozhodnutí, ako aj ďalšie procesné otázky rokovania Komisie upravuje Rokovací poriadok.
Členovia
- Mária Tóthová Šimčáková – predsedníčka AK RPR (detská psychologička)
- Slavomíra Salajová – podpredsedníčka AK RPR (právnička)
- Pavol Cvik (advokát)
- Martin Drobný (IT sektor)
- Róbert Slovák (reklamné agentúry)
- Marcel Lukačka (direct marketing)
- Radoslav Kutaš (právnik, spoluautor Kódexu)
- Maru Mitlíková (reklamné agentúry, digitálna reklama)
- Vladimír Paštinský (sociálne siete, influencer marketing a on-line reklama)
- Martyn Željko Sampor (európske a medzinárodné právo, mediálna regulácia)
- Helena Windisch (marketing, PR, CSR)
- Vladimíra Jurišová (marketingová komunikácia, branding)
- Alena Kľúčiková (marketingová komunikácia, finančný sektor)
- Peter Štarchoň (bankový marketing, nové informačné a komunikačné tehnológie v marketingu)