ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

25 (12-03) billboard zn. SISLEY

Sťažovateľ

skupina súkr. osôb

Zadávateľ

United Colors of Benetton, zn. SISLEY

Médium

billboard

Stav nálezu
Negatívny nález
Ustanovenia kódexu:

I./3.2., II./1.1., 1.2., 3.6.


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu so sídlom v Bratislave, Grösslingova 45, na svojom zasadnutí dňa 10. 12. 2002 na základe podnetu súkromných osôb na preskúmanie vizuálu billboardu spoločnosti United Colors of Benetton so sídlom v Taliansku na značku SISLEY pre porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných v Slovenskej republike (ďalej len Kódexu) rozhodla o vydaní nasledovného

 

NÁLEZU:

 

Reklamna – billboard spoločnosti United Colors of Benetton, značka SISLEY

j e   v   s ú l a d e

s Etickými zásadami reklamnej praxe platnými na území SR.

 

ODÔVODNENIE:

 

Rada pre reklamu na základe podnetu viacerých súkromných osôb a Informačného centra Spoločenstva pri Dóme sv. Martina so sídlom Bratislava, Kapitulská 9 posudzovala vizuál reklamných billboardov spoločnosti United Colors of Benetton so sídlom v Taliansku na značku SISLEY, výlep ktorých bol objednávaný spoločnosťou United Colors Communication so sídlom v Lugane, Švajčiarsko, prostredníctvom agentúry Creative Media so sídlom v Miláne, Taliansko, na ktorom sa objavuje mladá žena s obnaženými prsníkmi, pričom bradavky má čiastočne zakryté šnúrkami čiapky, ktorú má na hlave. Sťažovatelia vo svojom podnete uvádzajú, že reklama ich poburuje, neželajú si aby bola vystavená v ich okolí, pred očami ich detí a spolužiakov týchto detí, pred očami otcov a manželov. Žiadajú, aby „bolo rešpektované ich právo na zdravé prostredie pre rodinu“.

 

Sekretariát navrhol Arbitrážnej komisii RPR preskúmať porušenie ustanovení bodov 3.2 Časti I. a 1.1, 1.2 a 3.6 Časti II. Etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenskej republiky (Kódexu):

 

3.2./I Reklama musí byť slušná, čestná a pravdivá. Musí byť pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi.

 

1.1./II Reklama nesmie obsahovať také tvrdenia a vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali hrubým spôsobom všeobecné normy slušnosti a mravnosti. Predovšetkým prezentácia ľudského tela musí byť uskutočnená s plným zvážením jej vplyvu na všetky typy spotrebiteľov. Porušenie Kódexu sa posudzuje s ohľadom na celkový kontext, vzťah reklamy k produktu, zvolenú cieľovú skupinu a použité médiá.

 

1.2./II   Reklama nesmie obsahovať predovšetkým prvky znižujúce ľudskú dôstojnosť.

 

3.6./II Reklama nesmie propagovať nadmierne podliehanie sexualite tým, že zobrazuje sexuálne stimuly, poddajnosť, nahotu alebo čiastočnú nahotu ľudského tela nevhodným spôsobom a nesmie bez oprávneného dôvodu prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.

 

Sekretariát RPR požiadal importéra a predajcu značky SISLEY na Slovensku o vyjadrenie k predmetnému podnetu. Tento sa k predmetnej sťažnosti nevyjadril.

 

Arbitrážna komisia RPR sa v diskusii rozhodla, že podnet bude posudzovať na základe skutočností, ktoré sú jej známe, a informácií, ktoré má dostupné. Konštatovala, že porušenie jednotlivých ustanovení Kódexu nenastalo. Reklama neobsahuje prvky, ktoré by hrubým spôsobom narúšali všeobecné normy slušnosti a mravnosti, je síce provokatívna, nenabáda však k nadmiernemu podliehaniu sexualite.

 

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom zasadnutí dospela hlasovaním k záveru, že podnet na reklamný billboard spoločnosti United Colors of Benetton, značka SISLEY nie je opodstatnený a jeho šírenie nebolo posúdené ako porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR.

 

V  Bratislave, dňa 16. januára 2003

Pavol Blahušiak

predseda AK RPR

Scroll to Top