ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

24 (12-02) kampaň "AVON proti rakovine prsníka"

Sťažovateľ

skupina súkr. osôb

Zadávateľ

AVON Cosmetics, Bratislava

Médium

kampaň

Stav nálezu
Negatívny nález
Ustanovenia kódexu:

I./3.2., II./1.1., 1.2., 3.6.


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu so sídlom v Bratislave, Grösslingova 45, na svojom zasadnutí dňa 10. 12. 2002 na základe podnetu súkromných osôb na preskúmanie vizuálu reklamnej kampane spoločnosti AVON COSMETICS so sídlom v Bratislave pre porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných v Slovenskej republike (ďalej len Kódexu) rozhodla o vydaní nasledovného

 

NÁLEZU:

 

Reklamná kampaň spoločnosti AVON COSMETICS „Proti rakovine prsníka“

j e   v   s ú l a d e

s Etickými zásadami reklamnej praxe platnými na území SR.

 

ODÔVODNENIE:

 

Rada pre reklamu na základe podnetu súkromných osôb, posudzovala vizuál reklamnej kampane spoločnosti AVON COSMETICS „AVON proti rakovine prsníka“, kreatívne realizovanom agentúrou Juraj Vaculík Creative Studio, na ktorom sa objavuje motív odhalenej ženy, siahajúcej si rukou na prsník. Sťažovatelia vo svojom podnete uvádzajú, že reklama ich poburuje, neželajú si aby bola vystavená v ich okolí, pred očami ich detí a spolužiakov týchto detí, pred očami otcov a manželov. Žiadajú, aby „bolo rešpektované ich právo na zdravé prostredie pre rodinu“.

 

Sekretariát navrhol Arbitrážnej komisii RPR preskúmať porušenie ustanovení bodov 3.2 Časti I. a 1.1, 1.2 a 3.6 Časti II. Etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenskej republiky (Kódexu):

 

3.2./I Reklama musí byť slušná, čestná a pravdivá. Musí byť pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi.

 

1.1./II Reklama nesmie obsahovať také tvrdenia a vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali hrubým spôsobom všeobecné normy slušnosti a mravnosti. Predovšetkým prezentácia ľudského tela musí byť uskutočnená s plným zvážením jej vplyvu na všetky typy spotrebiteľov. Porušenie Kódexu sa posudzuje s ohľadom na celkový kontext, vzťah reklamy k produktu, zvolenú cieľovú skupinu a použité médiá.

 

1.2./II   Reklama nesmie obsahovať predovšetkým prvky znižujúce ľudskú dôstojnosť.

 

3.6./II Reklama nesmie propagovať nadmierne podliehanie sexualite tým, že zobrazuje sexuálne stimuly, poddajnosť, nahotu alebo čiastočnú nahotu ľudského tela nevhodným spôsobom a nesmie bez oprávneného dôvodu prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.

 

Sekretariát RPR požiadal spoločnosť AVON COSMETICS o vyjadrenie k predmetnému podnetu. Stanovisko poskytla agentúra Juraj Vaculík Creative Studio a uvádza sa v ňom, že ide o charitatívnu kampaň, ktorá si kladie za cieľ upozorniť ženy na dôležitosť samovyšetrení v boji proti rakovine prsníka. Vizuál považuje za pozitívny, primeraný, rešpektujúci plne všeobecné normy slušnosti a mravnosti, ilustrujúci hlavné posolstvo kampane: „…stačí pár dotykov – a môžeme predísť smrti.“ Cieľom kampane bolo podľa vyjadrenia agentúry pozitívne pôsobiť na ženy, zbaviť ich zbytočného strachu a dodať im odvahy a sebavedomia.

 

Arbitrážna komisia RPR v diskusii konštatovala, že porušenie jednotlivých ustanovení Kódexu nenastalo. Reklama neobsahuje prvky, ktoré by hrubým spôsobom narúšali všeobecné normy slušnosti a mravnosti, zodpovedá formou obsahu a posolstvu kampane.

 

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom zasadnutí dospela hlasovaním k záveru, že podnet na reklamnú inzerciu spoločnosti AVON COSMETICS „Proti rakovine prsníka“ nie je opodstatnený a jej šírenie nebolo posúdené ako porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR.

 

V  Bratislave, dňa 16. Januára 2003

Pavol Blahušiak

predseda AK RPR

Scroll to Top