ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

21 (10-03) séria TV spotov "Dobrý ťah"

Sťažovateľ

Monitoring RPR

Zadávateľ

Slovenský rozhlas

Médium

televízia

Stav nálezu
Pozitívny nález
Ustanovenia kódexu:

III./5.3.


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu so sídlom v Bratislave, Grösslingova 45, na svojom zasadnutí dňa 14. 10. 2002 na základe podnetu z vlastného monitoringu RPR na preskúmanie reklamy – série televíznych spotov Slovenského rozhlasu „Dobrý ťah“ (3 varianty) pre porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných v Slovenskej republike (ďalej len Kódexu) vydáva nasledovný

 

NÁLEZ:

 

Séria reklamných televíznych spotov Slovenského rozhlasu „Dobrý ťah“

j e   v   r o z p o r e

s Etickými zásadami reklamnej praxe platnými na území SR.

 

ODÔVODNENIE:

 

Rada pre reklamu na základe vlastného monitoringu posudzovala sériu reklamných televíznych spotov Slovenského rozhlasu „Dobrý ťah“, ktorej realizátorom bola reklamná agentúra Roko.

 

V predmetných televíznych reklamných spotoch sa na loptičkách v osudí, z ktorého mechanizmus „losuje“, objavujú tváre slovenských politikov a političiek. Tieto sú po „vylosovaní“, teda po vyradení loptičky s detailom tváre politika či političky zobrazené ako centrálny prvok reklamného spotu s komentárom, zdôrazňujúcim výhody toho, keď si poslucháč vyberie Slovenský rozhlas ako svoj zdroj informácií („Dobrý ťah“).

 

Sekretariát navrhol Arbitrážnej komisii RPR preskúmať porušenie ustanovenia bodu 5.3 Časti III. Kódexu. V tomto bode sa hovorí, že:


5.3./III   Reklama nesmie na svoje pôsobenie využívať politikov, predstaviteľov štátnej moci, a to ani v prípade, keby s takým úplatným alebo neúplatným pôsobením súhlasili. Jedinú výnimku tvorí politická reklama pred voľbami a referendom.


Arbitrážna komisia RPR v diskusii konštatovala, že porušenie uvedeného ustanovenia Kódexu je evidentné, keďže podobizne tvárí slovenských politikov a političiek boli využité ako dominantný prvok televíznej reklamy.

 

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom zasadnutí dospela hlasovaním k záveru, že podnet na sériu televíznych reklamných spotov Slovenského rozhlasu „Dobrý ťah“ je opodstatnený a ich šírenie bolo posúdené ako porušenie Kódexu v bode 5.3 Časti III. Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR.

 

V  Bratislave, dňa 14. októbra 2002          

JUDr. Mikuláš Bugár

 podpredseda AK RPR

Scroll to Top