
Milí priaznivci Raňajok s reklamou,
pozývame vás na ďalší zo série eventov Raňajky s reklamou, ktoré organizuje Rada pre reklamu a Klub reklamných agentúr Slovenska, tentokrát na tému zeleného marketingu.
Aká je téma:
PRICHÁDZA DOBA ZELENÁ
Heslami dňa sú „recyklovaný“, „obnoviteľný“, „zodpovedný“ či „trvalo udržateľný“. Komunikácia zelených riešení sa stáva novodobým trendom a snahu zviesť sa na tejto zelenej vlne využíva čoraz viac značiek. Byť zeleným je in. V akých kampaniach môžeme vidieť úprimnú túžbu značiek prispieť k lepšiemu životnému prostrediu a kde ide len o vytváranie falošného pocitu zodpovednosti za zdravšiu planétu? A na čo si dávať pozor, aby sa zo zeleného marketingu nestal len „greenwashing“.
Na Raňajkách vystúpia a hovoriť budú o:
Tomáš GREČKO
reportér| Denník N
Úloha žurnalistu pri overovaní greenwashingu
Úlohou novinárov je poukazovať na rôzne podoby greenwashingu a zisťovať, čo ho zapríčiňuje. Zistenia nám ukazujú, ako vysoko sú nastavené kritéria firemnej spoločenskej zodpovednosti, a že zelené správanie dnes už nevnímame ako chvályhodné, ale nevyhnutné.
Martina HRIVNÁKOVÁ
riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie | VÚB
Zelené aktivity a ekológia budú v budúcnosti pre firmy mainstreamom
Ekológia a zelené aktivity firiem či jednotlivcov dnes spoločnosť vníma ako aktivizmus, jednoducho to stále nie je bežné. Na druhej strane sa to zvrháva do opačného extrému, kde firmy tvrdia, že keď sú od svojej podstaty digitálne, tak sú ekologické a tým končia. Ako teda rozmýšľať nad tým, čo by mala firma priniesť, ako postaviť svoj biznis model a ako byť spoločensky zodpovedná v oblasti ekológie, tak aby to neboli len prázdne sľuby. A ako do toho zapojiť aktívne celú firmu a zamestnancov, nie len tak, že z toho spravíme súčasť vízie spoločnosti.
Ľubomír TUCHSCHER
výkonný riaditeľ |Slovenské združenie pre značkové výrobky
Planet Pledge
Máte pocit, že udržateľnosť a ekológia sú zneužívané na marketingové účely? Paradoxne, podľa globálneho prieskumu Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) marketéri v oblasti „sustainability“ zaostávajú za kolegami zo svojich firiem. Pozrieme sa na ďalšie zistenia ale oveľa viac na iniciatívu Planet Pledge, cez ktorú môžu reálne a merateľne ľudia z marketingu prebrať zodpovednosť za dopad svojich značiek na našu planétu.
Ondrej KOŘÍNEK
Creative Director| ZARAGUZA
Klimatická zmena je vážna téma. Ide v nej o život. Konkrétne o život nás všetkých. Preto sú slová používané pri komunikácii o "otepľovaní" a s ním spojených tém mimoriadne dôležité. Práve slová môžu vyvolať klamlivý dojem, že je všetko v poriadku, prípadne spustiť nervozitu a paniku. V čom prekročil EasyJet svojim "historickým" letom hranice? Aký je rozdiel medzi zelenou energiou a čistou energiou priamo do zástrčky? Ako tvoriť kampane na zelené témy zodpovedne?