ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

07 (04/01) billboard „Vyskoč z kože”

Sťažovateľ

súkr. osoba, Bratislava

Zadávateľ

S.I.T., a.s. Bratislava

Médium

billboardy

Stav nálezu
Negatívny nález
Ustanovenia kódexu:

II./3.4.


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu so sídlom v Bratislave, Staré Záhrady 1, na svojom zasadnutí dňa 4. 4. 2000 vo veci sťažnosti súkromnej osoby z Bratislavy na billboardovú kampaň „Poď a vyskoč z kože“ spoločnosti S.I.T., a.s. so sídlom v Bratislave pre porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných v Slovenskej republike (ďalej len Kódex) vydáva nasledovný

NÁLEZ:

Vo veci realizácie billboardovej kampane „Poď a vyskoč z kože“ spoločnosti S.I.T., a.s. Arbitrážna komisia nekonštatovala porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR.

ODÔVODNENIE:

Rada pre reklamu obdržala sťažnosť od súkromnej osoby z Bratislavy, týkajúcu sa vkusnosti a spoločenskej zodpovednosti billboardu spoločnosti S.I.T., a.s. Sťažovateľ uvádza, že na danom vizuále je dominantná scéna rybára, ktorý chytá ryby pod ľadom. Tento spôsob lovu rýb je však podľa Rybárskeho poriadku Slovenského rybárskeho zväzu u nás zakázaný. Zároveň sa na lov používa udica, ktorá sa na tento účel v skutočnosti nepoužíva.

Sekretariát navrhol Arbitrážnej komisii posúdiť, či v prípade danej billboardovej kampane nedošlo k porušeniu ustanovenia bodu 3.4 Časti II. Kódexu.

Toto ustanovenie stanovuje, že reklama nesmie obsahovať nič, čo by nabádalo k nezákonným alebo kriminálnym činom, alebo čo by ich podporovalo, a ani nesmie budiť dojem, že s týmito činmi súhlasí.

Spoločnosť S.I.T., a.s. stanovisko neposkytla.

Arbitrážna komisia v diskusii dospela k záveru, že z predložených materiálov nevyplýva, že by daná billboardová kampaň podnecovala ku kriminálnym činom. Z vizuálu je zrejmé, že scéna je koncipovaná s využitím reklamnej štylizácie a nadsádzky. Celý billboard bol humorne ladený a tomu zodpovedal i výber situácií.

 

Preto Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom zasadnutí dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť súkromnej osoby z Bratislavy na billboardovú kampaň „Vyskoč z kože“ spoločnosti S.I.T., a.s. je neopodstatnená a relizácia uvedenej kampane nebola posúdená ako porušenie Kódexu v bode 3.4 Časti II.

V Bratislave, dňa 26. 4. 2000

Milan Lechnický
predseda AK RPR

Scroll to Top