ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

12 (06/01) relácia Dámsky klub Rádia TWIST

Sťažovateľ

Merck Sharp & Dohme Ide Inc., Bratislava

Médium

rádio

Stav nálezu
Pozitívny nález
Ustanovenia kódexu:

IV./ bod 2


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu so sídlom v Bratislave, Staré Záhrady 1, na svojom zasadnutí dňa 28. 6. 2000 vo veci sťažnosti spoločnosti Merck Sharp & Dohme Idea Inc., Bratislava na reláciu „Dámsky klub“ odvysielanej na rádiu TWIST 10.2.2000 pre porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných v Slovenskej republike (ďalej len Kódex) vydáva nasledovný

NÁLEZ:

Vo veci odvysielania relácie „Dámsky klub“ Arbitrážna komisia konštatovala porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných na území SR.

ODÔVODNENIE:

Rada pre reklamu dostala sťažnosť od spoločnosti Merck Sharp & Dohme Idea Inc., Bratislava na reláciu „Dámsky klub“ odvysielanej na rádiu TWIST 10.2.2000. Sťažovateľ uvádza, že v danej relácii bol propagovaný liek Evista, ktorého výdaj je podľa v súčasnosti platných právnych predpisov viazaný na lekársky predpis.

Sekretariát navrhol Arbitrážnej komisii posúdiť, či v prípade danej reklamnej kampane nedošlo k porušeniu ustanovení bodu 2. Časti IV. Kódexu.

Toto ustanovenie stanovuje, že reklama na lieky musí byť zameraná len na liečivé prípravky a prostriedky zdravotníckej techniky, ktoré sú prístupné voľnému predaju.

Za rádio TWIST poskytla stanovisko agentúra MEDIAL PR, s.r.o., ktorá výhradne autorsky a produkčne reláciu „Dámsky klub“ zabezpečuje. V tomto stanovisku sa uvádza, že relácia sa na základe objednávky pripravovala v časovom predstihu a pri jej príprave si agentúra bola vedomá toho, že ide o voľnopredajný prípravok. Krátko pred odvysielaním (s platnosťou od 26.1.2000) však došlo k prekategorizácii prípravku Evista a ten bol zaradený medzi prípravky, ktorých výdaj je viazaný na lekársky predpis. Vzhľadom na krátkosť času nebolo možné tému z vysielania vyradiť a nahradiť inou, ale spoločnosť si nechala vypracovať expertné stanovisko, podľa ktorého bola relácia upravená. Pozvaní lekári sa sústredili na podstatu závažnej tematiky a prípravok Evista spomínali iba ako jednu z možností riešenia, pričom názov spoločnosti sa v relácii neuvádzal.

Arbitrážna komisia v diskusii dospela k záveru, že v relácii, ktorá bola označená ako komerčné vysielanie, bol propagovaný prípravok, ktorý bol v čase vysielania relácie na lekársky predpis, čím došlo k porušeniu Kódexu.

 

Preto Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom zasadnutí dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť spoločnosti Merck Sharp & Dohme Idea Inc., Bratislava na reláciu „Dámsky klub“ je opodstatnená a realizácia uvedenej kampane bola posúdená ako porušenie Kódexu v bode 2 Časti IV.

V Bratislave, dňa 10. 7. 2000

Milan Lechnický
predseda AK RPR

Scroll to Top