ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

32 (06-03) Vizuál billboardu firmy Moulin Rouge Slovakia

Zadávateľ

Moulin Rouge Slovakia, s.r.o.

Médium

billboard

Stav nálezu
Negatívny nález
Ustanovenia kódexu:

II./1.1., 3.5. a 3.6


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu so sídlom v Bratislave, Grösslingova 45, na svojom zasadnutí dňa 26. 06. 2003 na základe podnetu súkromnej osoby na preskúmanie vizuálu billboardu firmy Moulin Rouge Slovakia, pre porušenie Etických zásad reklamnej praxe platných v Slovenskej republike (ďalej len Kódexu) rozhodla o vydaní nasledovného


NÁLEZU:
Vizuál billboardu firmy Moulin Rouge Slovakia
je v súlade
s Etickými zásadami reklamnej praxe platnými na území SR.



                                                                                  ODÔVODNENIE:

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na základe podnetu súkromnej osoby posúdila vizuál billboardu firmy Moulin Rouge Slovakia, Cintorínska 32, 811 08 Bratislava.

Súkromná osoba podala sťažnosť na reklamu (billboard) firmy Moulin Rouge Slovakia, Cintorínska 32, 811 08 Bratislava, ktorej billboard je umiestnený na príjazdovej ceste do Bratislavy, Zlaté piesky, blízko pumpy Slovnaft. Sťažovateľ uvádza, že reklama prezentuje obnažené ženské telo (hlavne zadnú časť), čím porušuje hrubým spôsobom normy slušnosti a mravnosti, ďalej konštatuje, že reklama nadmieru propaguje sexualitu a slúži ako prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.

Sekretariát navrhol Arbitrážnej komisii RPR preskúmať porušenie ustanovení bodov 1.1., 3.5. a 3.6 Časti II. Etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenskej republiky:

II. Časť
Všeobecné zásady reklamnej
Pravdivosť reklamy

1.1/II.

Reklama nesmie obsahovať také tvrdenia a vizuálne prezentácie, ktoré by porušovali hrubým spôsobom všeobecné normy slušnosti a mravnosti. Predovšetkým prezentácia ľudského tela musí byť uskutočnená s plným zvážením jej vplyvu na všetky typy spotrebiteľov. Porušenie Kódexu sa posudzuje s ohľadom na celkový kontext, vzťah reklamy k produktu, zvolenú cieľovú skupinu a použité médiá.

3.5./II.

Reklama nesmie obsahovať nič, čo by hrubým spôsobom urážalo rasové, národnostné, politické alebo náboženské cítenie spotrebiteľov.

3.6./II.

Reklama nesmie propagovať nadmierne podliehanie sexualite tým, že zobrazuje sexuálne stimuly, poddajnosť, nahotu alebo čiastočnú nahotu ľudského tela nevhodným spôsobom a nesmie bez oprávneného dôvodu prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie sexuálnych zábran.

Sekretariát RPR požiadal firmu Moulin Rouge Slovakia, Cintorínska 32, 811 08 Bratislava, o vyjadrenie k predmetnej sťažnosti.
Firma Moulin Rouge Slovakia, Cintorínska 32, 811 08 Bratislava, stanovisko neposkytla.

Predmetná reklama predovšetkým s ohľadom na použité médium – billboard, ktorý je umiestnený na príjazdových komunikáciách do Bratislavy (nie je umiestnený na rušných križovatkách v blízkosti frekventovaných zastávok MHD a dostupný všetkým skupinám obyvateľstva), neprekračuje všeobecné normy slušnosti a na vizuále sa nenachádza nič, čo by porušovalo normy slušnosti a mravnosti, propagovalo nadmierne podliehanie sexualite, alebo zobrazovalo nahotu nevhodným spôsobom.


Arbitrážna komisia RPR sa v diskusii zhodla, že reklama prezentuje produkt – službu ak neprezentuje nahotu ľudského tela pohoršujúcim spôsobom, je síce provokatívna, nenabáda však k nadmiernemu podliehaniu sexualite a nedošlo k porušeniu ustanovení Etického kódexu týkajúcich sa prezentácie ľudského tela a nahoty.


Arbitrážna komisia Rady pre reklamu dospela hlasovaním k záveru, že podnet na vizuál billboardu firmy Moulin Rouge Slovakia je neopodstatnený a jeho šírenie  nie je v rozpore s Kódexom.


V  Bratislave, dňa 9. júla 2003


Pavol Blahušiak
predseda AK RPR

Scroll to Top