Marián
Čekovský tvárou reklamnej kampane Rady pre reklamu
BRATISLAVA. Dňa 14. 8. spúšťa Rada pre reklamu
svoju vlastnú reklamnú kampaň cielenú na spotrebiteľa, v ktorej
organizáciu predstaví známy hudobník Marián Čekovký. Cieľom televíznej kampane
je prezentovať Radu pre reklamu ako inštitúciu, ktorá zabezpečuje servis
pre bežného občana. Jej posolstvom je odkaz – ak má niekto pocit, že ho reklamu
zavádza, klame alebo je neetická – Rada pre reklamu je tu na to, aby sa
tým zaoberala. A to flexibilne, rýchlo a hlavne úplne zadarmo.
Autorom kampane je agentúra Respect APP, ktorá vytvorila dva edukatívne spoty.
Marián Čekovský sa v nich prihovára bežnému spotrebiteľovi a to
jazykom prijateľným pre každého. Zámerom kampane je osloviť konzumentov reklamy
všetkých vekových skupín prostredníctvom známej tváre, ktorú majú ľudia radi,
dostať sa tak do bežnej „ľudovej komunikácie“ a predstaviť tak Radu pre
reklamu ako nie tradične oficiálnu inštitúciu, ale skôr s nadhľadom a humorom
– ako organizáciu ochotnú pomôcť bez komplikovaných formalít.
Realizácia kampane sa koná v spolupráci so
samotnými členmi RPR zo strany televíznych médií – televízie Markíza, TV
JOJ a TA3 poskytujú jej vysielanie zadarmo a pridala sa k nim aj
STV, ktorá členom RPR nie je a o to viac si Rada cení jej účasť na
projekte. Práve táto spolupráca dokazuje efektívne fungovanie princípu
etickej samoregulácie reklamy a zároveň aj to, ako je pre televízne médiá
samoregulácia dôležitá.
Rada pre reklamu